Esi aktīvs!

Aktivitātes padara cilvēku veselīgāku un spēcīgāku. Atšķirībā no uztveres, ka aktivitātes ir kaut kas garlaicīgs, nepieciešams domāt par to kā ko jautru un patīkamu. Aktivitātes ir dzīvesveids, kas piemērots tieši tev. Lai tu būtu aktīvs, ir nepieciešams tikai atrast īsto nodarbi un noteikt saprātīgus mērķus. Lai turpinātu nodarboties ar aktivitātēm, jāatrod arī pareizie motivācijas avoti.

Lai kļūtu aktīvs, nevajag uzreiz lēkt lielos maratonos un taisīt ekstremāli daudz pietupienus – var sākt ar pastaigām. Sakumā pietiek ar 15 līdz 20 minūtēm pastaigas ap tuvāko apkārtni, lai ķermenis pierastu pie slodzes. Staigā ērtā tempā, pietiekami ātri, lai varētu nedaudz izsist sviedrus un iegūt labumu no treniņa. Izmanto katru iespēju kaut vai nedaudz pastaigāt, tā vietā, lai izmantotu transportu. Piemēram, dodoties uz darbu, nebrauc ar transportu, bet dodies ar kājām vai velosipēdu, ja tas atrodas pārāk tālu. Ja tev liekas garlaicīgi doties garās pastaigās, ņem līdzi mūzikas atskaņotāju, audio grāmatas vai vienkārši sazvanies ar draugiem.

Pētījumi liecina, ka sēdošs darbs ļoti samazina cilvēka aktivitātes līmeni. Ilglaicīgi sēžot, var negatīvi ietekmēt vispārējo veselību un dzīves ilgumu. Ja darbā sēžat vismaz vairākas stundas no vietas, vienkāršākais, ko tu vari izdarīt, lai nodrošinātu aktivitātes – piecelties un izstaipīt kājas. Jo biežāk tu piecelsies, jo enerģiskāks būsi arī darba dienas beigās. Ļoti populāri ir trenažieri skrejceļi, kas paliek arvien populārāki darba vietās, kur ilglaicīgi jāsēž. Ar skriešanu var nodarboties arī mājas apstākļos, lai ķermenis atgūstas no sēdēšanas.

Tev pat nav jāatstāj sava māja, lai sāktu nodarboties ar dažādām aktivitātēm. Tu pat vari nepārtraukt skatīties televīziju, to darot. Piekop dažādus stiepšanās vingrinājumus un ievies sev veselīgu vakara rutīnu. Protams, apvienojot dažādus stiepšanās un pievilkšanās vingrojumus ar pastaigām, var iegūt labas ķermeņa formas. Pēc pastaigām vai skriešanas, stiepšanās palīdz izsargāties no traumām. Ja tu, piemēram, izdomā uzspēlēt basketbolu pirmo reizi gadā, varētu sagaidīt nākamā dienā sāpes, ja nebūsi pēc tam izstaipījies.

Atrodi savu mīļāko nodarbošanos, lai hobijs būtu patiešām patīkams, ko gribētu darīt katru dienu. Nav obligāti jābūt profesionālim, lai nodarbotos ar kādu sporta veidu. Tu to vari darīt amatiera līmenī, spēlējot kopā ar draugiem, privātā pagalmā. Daži piemēri, no kādiem varētu izvēlēties savu jauno hobiju:

Tradicionālie un komandu sporta veidi:

  • basketbols
  • futbols
  • teniss
  • volejbols
  • un citi

Taču, ja neesi tradicionālā sporta cienītājs, bet tāpat vēlies būt aktīvs, vari izvēlēties citu sfēru:

  • frisbijs
  • peintbols
  • golfs
  • un citi

Ja konkurences un sacenšanās gars nav tas, kas tev patīk, tu vari doties pārgājienos pa mežu vai parku, klausīties dabas skaņas, meditēt un tāpat būt aktīvs. Tā tu vari veikt ekskursijas uz nacionālajiem parkiem, vēsturiskiem pieminekļiem un daudz citām apskates vietām, kur neesi bijis. Tas ir viens no lētākajiem veidiem, kā būt aktīvam un tajā pašā laikā novērtēt dabas skaistumu.

Ja tev ir problēmas ar sevis disciplinēšanu un rutīnas saglabāšanu, tu vari nodoties aktivitātēm instruktora un trenera vadībā. Pieraksties uz regulārām aerobikas nodarbībām, jogu vai pilatēm. Tikšanās publiskā vietā ar svešiniekiem var būt labs veids kā sevi motivēt, lai neatpaliktu no pārējiem un veiksmīgi izpildīt vingrinājumus. Ja esi gatavs nodoties sporta nodarbībām trenera pavadījumā, vari doties arī uz baseinu vai trenažieru zāli.

  • Aerobikas nodarbībās tiek nostiprināta sirds un asinsvadu sistēma.
  • Zumba ir jautra un enerģiska aerobika ar deju soļiem.
  • Jogas vingrinājumi palīdz ķermenim atbrīvoties un būt elastīgam.
  • Pilates ir dažādas kombinācijas, kas apvieno spēku un aerobo jogu.