Izbaudi pastaigas svaigā gaisā

Dažiem pastaigas varētu likties grūts uzdevums. Vai tavs attaisnojums ir “Es esmu pārāk noguris”? Nenodarbojoties ar āra aktivitātēm, tu izlaid patiešām jauku un patīkamu nodarbi, kā arī iespēju uzlabot savu veselību un cīnīties pret dienas saspringumiem. Ar atvērtu prātu, labu mūziku un labu maršrutu, pastaigas var kļūt par mīļāko meditatīvo hobiju.

Pirms dodies pastaigā, noteikti pārliecinies, kāds laiks valda ārā. Staigāšana nebūs ļoti patīkama, ja būs ļoti karsts, stindzinoši auksts vai pārāk lielas lietus gāzes. Arī tad, ja ārā valda skaista ziema, ir jāuzmanās, lai pēkšņi nepaslīdi uz ledus un neiegūsti savainojumus.

Pastaigām nepieciešams ērts un brīvs. Ja dosies ārā nakts tumšākajā laikā, tad atceries par drošību, un nēsā atstarojošus elementus. Ļoti svarīga loma pastaigām ir piemēroti apavi. Neļauj, lai kājas jūtās neērti un tiek noberztas. Sāpošas kājas būs viens no pamatnoteikumiem, kāpēc vairs nevēlēsies turpināt pastaigu un atgriezīsies mājās.

Domā par pastaigu kā piedzīvojumu. Pastaigas laikā ir iespējams ieraudzīt daudz apskates objektus, ko iespējams, nekad agrāk nebiji pamanījis, jo aiztraucies ātri garām savā transporta līdzeklī. Pastaigājoties atbrīvo savu prātu un domā par siltām vēja brīzēm tavā sejā. Pasaule ir pilna ar daudz stimuliem, kurus mūsu smadzenes nesēj apstrādāt vienlaicīgi. Pat tad, kad staigāsi pa vienu un to pašu maršrutu atkal un atkal – būs lietas, kuras ievērosi pirmo reizi. Ja tu dodies pastaigā pa nepazīstamu vidi, vienmēr paturi prātā iespēju apskatīties telefona navigācijā savu atrašanās vietu. Ja esi izvēlējies pavisam svešu vietu, kur pastaigāties, turklāt vēlies to darīt dienas tumšākajā laikā, noteikti dodies ar kādu kompāniju vai paziņo tuvākajiem cilvēkiem, kurp dodies.

Ir divas lietas, kas padara tavu pastaigu pavisam patīkamu: ūdens un mūzika. Mūzika saglabās tavās kājās tempu, un ūdens uzturēs aktīvu un enerģijas pilnu visas pastaigas gaitā. Ja dodies pavisam garā pastaigā, vari paņemt arī līdzi mugursomu un iesaiņot kādu riekstu paciņu vai augļus.

Lai gan garas pastaigas nāk par labu veselībai, sākumā nepārsteidzies ar slodzi un veic īsas pierašanas pastaigas. Pastaigājies savā apkaimē un pazīstamā parkā, kā arī tikai pa plakanu reljefu. Fitnesa eksperti uzskata, ka arī īsas pastaigas uzlabo veselības stāvokli, pazemina asinsspiedienu, nomierina sirds ritmu un palīdz svara zudumā. Tad, kad kājas jau būs apradušas ar īsām pastaigām, vari veikt jau lielākus maršrutus. Uzreiz nesāc ar garām pastaigām katru dienu, vari ieturēt pa vidu kādu brīvas dienas pauzi.

Pastaigas var būt ļoti interesantas, ja dodies kopā ar draugiem. Baudīt pastaigu ar sarunāt ir vēl jautrāk, nekā vienam doties ceļā. Tāpat arī dodoties ar kādu kopā, ir daudz drošāk, ja notiek kāds negadījums.

Tu vari pamainīt maršrutus, kurp doties katru dienu, bet tāpat arī izmainīt dažādus dienas laikus. Tu vari doties pusdienlaikā, no rītiem, krēslas stundās. Ir daudz faktori, kāpēc cilvēki izvēlas pastaigāties noteiktos laikos. Tie, kas vēlas doties pastaigās klusumā, vislabāk to dara dienas rīta pusē, jo daudzi cilvēki strādā un bērni ir skolā. Citi labprātāk izvēlas vakara stundas, jo pa dienu ir pārāk liela svelme. Saullēkts vai saulriets ir fantastisks laiks dabas baudītājiem, it īpaši, ja pastaigas var veikt gar jūras krastu.

Padari savas pastaigas kā pārdomu laiku. Tās var apvienot ar meditācijas kursiem, klusi domājot pie sevis vai vienkārši dziļi elpojot. Tas neprasa nekādas papildus izmaksas, kā vien ievērojamu emocionālu un garīgo dimensiju.