Kā motivēt bērnus nodarboties ar sportu?

Šajā laikmetā, kur valda augstākās tehnoloģijas elektroniskās ierīces, ieskaitot video spēles, internets, televīzijas šovi, daudzi bērni ir kļuvuši neaktīvi un aizmirst par fizisko aktivitāšu noderīgumu. Tas ir ļoti liels izaicinājums vecākiem – motivēt savus bērnus aizgriezties no tehnoloģijām un pievērsties kam aktīvākam. Dažādi vingrinājumi sniedz ļoti daudz labumu, kas tālāk ietekmē visu dzīvi. Ar pacietību, neatlaidību un radošu pieeju var motivēt bērnus īstenot šādu dzīves pagriezienu uz labo pusi.

Vecākiem nepieciešams veidot sarunas ar bērniem, cik svarīgi ir uzlabot savu13 veselību ar aktivitātēm. Acīmredzamākās priekšrocības ir svara kontrole un labāks fiziskais izskats. Biežas aktivitātes izraisa paaugstinātu enerģijas plūsmu, kas noved pie labākas izturības dažādos sporta veidos, kā arī uzlabotas koncentrācijas spējas, kas nepieciešamas skolas solā. Svarīgi ir veselības ieguvumu, tāpēc jāizrunā organisma darbošanās princips. Paskaidro bērnam, ka sportošana nostiprina sirds darbību, padara veselākas plaušas, veido spēcīgus kaulus un muskuļus. Turklāt, runājot par kādām slimībām, sportošana palīdz izvairīties un novērš augstu asinsspiedienu un paaugstinātu holesterīna līmeni.

Vecāki ir labākais piemērs saviem bērniem. Parādi viņiem, ka esi sportisks – izpildi dažādus vingrinājumus, dodies uz sporta nodarbībām. Bērniem patīk atdarināt savus vecākus, tāpēc parādi to labāko iespēju līdzināties sev. Taču atceries, ka visiem treniņiem un nodarbībām vajag savu sākumu. Neliec uzreiz sporta pulciņā, ja bērns nav pat mājās nedaudz praktizējies. Varat katru dienu vismaz piecas minūtes izpildīt svarīgākos vingrinājumus. Turpini šādu rutīnu, ik pa nedēļai palielinot intensitāti un laiku par divām minūtēm. Tad, kad bērns aktīvi varēs nodarboties 15 minūtes, viņš būs gatavs spert nopietnāku spoli ceļā uz sporta aktivitātēm.

Centies izveidot sportošanas grafiku, iekļaujot dienas plānā šo 15 minūšu treniņu. Sākumā bērns varētu izrādīt pretestību, bet laika gaitā tas vienkārši kļūs par ikdienas rutīnu. Savā 15 minūšu treniņā maini uzdevumu vieglumu. Piemēram izveido vienu vingrinājumu apli, kas ilgst piecas minūtes un izpildiet to trīs reizes. Sāc ar pašu vieglāko vingrinājumu, pēc tam pārslēdzies uz enerģiskākām kustībām, bet beigas noslēdz atkal ar vieglākām darbībām.

Kā jau sākumā minēju – bērni ir vecāku ēnas. Tāpēc sportošanā piedalieties visa ģimene. Bērns atradīs motivāciju, ja visi kā viens dosities rīta skrējienā vai pastaigā. Viņš nejutīsies kā izredzētais, jo vienīgajam jādodas nodarboties ar sportu, kamēr citi var laiski sēdēt pie televīzijas šoviem. Tas ir daudz vieglāk likt bērnam piekrist ar kaut ko nodarboties, jo faktiski viņam nav nekas labāks padomā, jo visa ģimene dodas iesaistīties kopīgā sportošanā.

Pārvērt šādas sporta aktivitātes par izaicinājumu. Bērni vienmēr vēlas izrādīt citiem savas spējas. Ar dažādām derībām un uzvaras balvām var ļoti viegli motivēt viņus pasportot. Tikai atceries, ka šai pieejai ir jābūt jautrai, joku veidā, pretējā gadījumā tā varētu izskatīties pēc izmantošanas. Izdomājiet lieliskas uzvaras balvas, bet neizmanto draudēšanas paņēmienus, kā, piemēram, ja neaizskriesi līdz stabam, nevarēs sēsties pie vakariņu galda. Šāda draudēšanas pieeja var palikt atmiņā ar rūgtu pieredzi un viņi bez nekāda prieka nodarbosies ar sporta aktivitātēm.

Bērniem patīk salīdzināt savus rezultātus, tāpēc izveido progresa diagrammu. Tajā var redzēt kādas rezultātu izmaiņas ir laika gaitā, uzsverot, cik daudz var panākt ar regulāriem treniņiem. Izveidojiet visas ģimenes progresa diagrammas, lai bērni varētu apskatīt arī citu ģimenes locekļu progresu un varētu konkurēt. Gala rezultātā viņi paši piespiedīs sev sasniegt labākus rezultātus.