Kā uzlabot fizisko sagatavotību?

Vai esi sācis nodarboties ar sportu un vēlies uzlabot savu fizisko sagatavotību? Bet tu nezini ko darīt, un kā to panākt? Tu vari doties pie personīgā trenera un uzzināt visu nepieciešamo informāciju, bet pirmajam ieskatam došu dažus padomus, kas vispārīgi ir nepieciešams, lai uzlabotu fizisko sagatavotību.

Ja tev ir nopietnas vēlmes un motivācija uzlabot savu fizisko sagatavotību, tad iesākumā vari veikt pētījumus internetā. Noskaidro, kādi ir pareizie ēdieni, kurus jālieto sporta laikā, kādi ir labie un kādi ne tik labie tauki, kādi vingrinājumi ir visefektīvākie, cik daudz spēka tev ir nepieciešams izmantot katrā vingrinājumā un daudz citus jautājumus. Tas var ievērojami palīdzēt iegūt labu fitnesa rutīnu un arī saprast, kas vēl nepieciešams veikt.

Kad esi izvēlējies pareizo rutīnu – cieši pieturies pie tās. Organizē savu rutīnu atbilstoši izpētītajiem parametriem. Konsultējies ar fitnesa ekspertiem, kādi būtu vislabākie laiki sportot, un kādās dienās kuri vingrinājumi nepieciešami. Treneri bieži vien izveido individuālus treniņa plānus, kas paredzēti, zinot tavas ikdienas gaitas un uzturu. Piemērs labai rutīnai varētu būt:

  • Pirmdiena – pietupieni vai pamata vingrinājumi kāju muskulatūrai
  • Otrdiena – kardio treniņš un roku, muguras vingrinājumi
  • Trešdiena – atslodzes diena
  • Ceturtdiena – strādā ar visām muskuļu grupām
  • Piektdiena – kardio treniņš
  • Sestdiena – atslodzes diena
  • Svētdiena – svara vingrinājumi, svarcelšana

Fiziskās sagatavotības pamatā ir kaloriju patēriņš. Neēd, kad esi emocionāls, bet ēd, kad jūties izsalcis. Pēc tam sadedzini šīs iegūtās kalorijas, lai neveidojas liekas tauku rezerves tavā organismā. Veic pavisam nelielas izmaiņas, kas būtiski izmainīs tavu fitnesu – dzer ūdeni nevis sodas dzērienus, apēd ābolu saldumu vietā. Apmēram 30 minūtes pirms nodarbojies ar sportu, izdzer vienu glāzi ūdens. Tas liks sajust sātu un nevēlēsies kaut ko apēst nodarbības laikā. Sabalansēts uzturs ir ļoti svarīgs ikvienam, kas nodarbojas ar fitnesu.

Ik pēc kāda laika palielini savu vingrojumu skaitu, neļaujot ķermenim atslābt. Ja bez piepūles vakar veici 50 pietupienus, tas nozīmē, ka ķermenim tā jau ir norma, un viņš var paveikt vēl vairāk. Šodien pamēģini jau par 5 pietupieniem vairāk. Palielini savus vingrinājumus ar mēru, necenties uzreiz divkāršot visu skaitu.

Neliec pārāk daudz ticības uz reklāmām! Patiesībā, tev pat vajadzētu ignorēt visas veselīgā uztura reklāmas, jo ļoti daudz no tā visa darbojas tikai kā mārketinga triks. Neuzticies skaistam krāsainam uzrakstam, ka nometīsi svaru pāris dienās, ēdot šo un citu produktu. Turies pie veselīga uztura, ēd to, ko patiešām iesaka dietologi un pieturies pie vingrinājumu veikšanas.

Dažreiz apnīk trenēties, kam par iemeslu varētu būt pēkšņs motivācijas zudums. Lielisks motivācijas pacēlājs ir daudzās fitnesa fotogrāfijas – tās patiešām lieliski noder tiem, kuriem zūd motivācija. Kas var būt labāks par skaistu ķermeni, tāpēc, esi motivēts uz šādu mērķi. Internetā ir publicēti daudzi veiksmes stāsti, no kuriem var mācīties nepadoties un sasniegt savus mērķus.

Tu vari periodiski arī novērtēt savu fizisko sagatavotību. Protams, tu nevarēsi jau pēc divām nodarbībām redzēt kādus uzlabojumus, taču cītīgi strādājot, to var redzēt jau pēc pāris nedēļām. Tu vari salīdzināt, par cik centimetriem ir palielinājies tavs muskuļu apkārtmērs rokām vai arī cik ātri vari pievarēt 100m distanci. Šos mērījumus ik pa laikam uzskaiti, tā tu visu laiku redzēsi savus uzlabojumus. Atceries, ka tavs noliktais mērķis uzlabot fizisko sagatavotību var izmainīties tikai ilgtermiņā, tāpēc katru dienu nav vērts veikt šos kontroles mērījumus.