Kāpēc cilvēkam ir jāsporto?

Lielākā daļa cilvēku zina, kas ir fiziskās aktivitātes, bet vai viņi zina, kāpēc tās ir tik svarīgas ikdienā? Tas nav tikai tāpēc, lai izskatītos nosvīdis un pārsportojies kā rāda televīzijas šovos, kā arī lai iegūtu lielus muskuļus kā supervaronim. Fiziskās aktivitātes lielākoties ir svarīgas, jo pasargā cilvēka virsbūvi un prātu. Bez fiziskām aktivitātēm mēs nejūtamies un neizskatāmies labi. Patiesībā, šie ir tikai daži iemesli, kāpēc jāpievēršas domām pat fiziskām aktivitātēm. Izlasi dažus iemeslus, lai iegūtu priekšstatu un saprastu, kāpēc tas ir tik forši – būt fiziski aktīvam.

1. iemesls: Fiziskās aktivitātes liek mums justies labi
Aktivitātes ir lielisks veids, kā likt justies laimīgam, vienalga, vai to dari vienatnē vai ar komandu. Ja esi piedzīvojis smagu dienu skolā vai darbā, ir radušās nesaskaņas ar otru pusīti vai vienkārši jūties kā no laivas izmests – kustoties un strādājot ar ķermeni var palīdzēt justies daudz labāk, sakopot domas un atpūsties. Papildus tam, kad fizisko aktivitāšu laikā tu padziļinātāk elpo, plaušas darbojas daudz raitāk un smadzenēs nokļūst daudz vairāk skābeklis, kas rada patīkamas sajūtas. Kad esi aktīvs un nodarbojies ar kādu sportu, dažreiz pat ir grūti domāt par to, kas tevi nomāc, jo prāts ir patīkami pacilāts. Fiziskās aktivitātes liek tev justies daudz labāk, jo paliec arvien spēcīgāks. Kad tu izdari lietas, kuras agrāk nespēji paveikt – jūties lepns un priecīgs par sevi.

2. iemesls: Fiziskās aktivitātes palīdz saglabāt svaru
Katru reizi, kad tu ēd pārtiku, jūsu ķermenis to uzņem kā degvielu. Pārtika sniedz enerģiju, kura ir nepieciešama pat vienkāršākajās lietās kā zobu mazgāšana un elpošana. Bet, ja organisms nespēj pietiekami izmantot visas kalorijas, kuras iegūsti no pārtikas, tās saglabājas un pārvēršas kā liekais svars. Fiziskās aktivitātes palīdz saglabāt svaru tieši proporcionāli augumam. Sportošana dedzina papildus kalorijas, kuras ir uzkrājušās dienas laikā.

3. iemesls: Fiziskās aktivitātes padara sirdi daudz veselīgāku un laimīgāku
Tava sirds ir svarīgākais orgāns, kurš strādā nepārtraukti, lai tu varētu dzīvot pilnvērtīgu dzīvi. Tā sūknē asinis caur ķermeni katru dienu visa mūža garumā. Fiziskās aktivitātes nodrošina labāku sirds darbību, jo ilglaicīga sēdēšana nekustīgā veidā var novest pie sirds darbības traucējumiem. Mēģini vismaz vienu stundu dienā nodrošināt sirdij aktivitātes, lai tā ir veselīgāka un priecīgāka. Vienalga, vai tā ir pastaiga ar suni, aerobika, svaru cilāšana, vai pat elementāra lapu grābšana, putekļu slaucīšana un uzsūkšana ar putekļu sūcēju.

4. iemesls: Fiziskās aktivitātes padara tevi stiprāku
Sportošanas laikā tiek nodarbināti visi muskuļi. Ja nenodarbojas ar fiziskām aktivitātēm, muskuļi paliek arvien vājāki un vājāki, līdz gala rezultātā pat iešana pa trepēm un grāmatas pacelšana radīs nepatīkamu spēka izsīkumu. Katra aktivitāte padara muskuļus gan spēcīgākus, gan lielākus, kopsummā tu uzlabo arī vizuālo skatu. Muskuļiem paliekot spēcīgākiem, tu spēj izdarīt daudz vairāk lietas ilgākā laika posmā. Spēcīgi muskuļi aizsargā cilvēku no traumām, jo sniedz lielāku atbalstu locītavām.

5. iemesls: Fiziskās aktivitātes padara tevi elastīgāku
Vai tu vari pieskarties saviem pirkstgaliem bez skaļas iebļaušanās vai saliekšanās ceļgalos? Ja vari, tad zini, ka esi pietiekoši elastīgs, kas nozīmē, ka vari stiept savu ķermeni bez liekas piepūles. Taču, vecumam nākot, ķermenim ir tendence palikt arvien neelastīgākam, tāpēc ir svarīgi, lai tu visu laiku būtu aktīvs. Tad, kad ķermenis ir kļuvis elastīgāks, var nodarboties ar sportu, neraizējoties par biežiem sastiepumiem vai izmežģījumiem. Lai kļūtu elastīgāks, var nodarboties ar dažāda veida vingrošanas uzdevumiem, akrobātiku vai dejošanu (īpaši baletu). Populāra arī ir joga, kur attīsti ne tikai muskuļu elastību, bet arī iekšējo domāšanu.