Riteņbraukšanas dzīvesstils

Ir sācies jauns gads, un kā jau daudziem, nepieciešams sākt pildīt savas apņemšanās. Riteņbraukšana var kļūt par tavu dzīvesveidu, kurā var iegūt pozitīvas emocijas, veselīgu dzīvi un labi pavadītu laiku. Tas var kļūt par hobiju, kurā nav jāiegulda pārāk daudz līdzekļi, kā vien jāiegādājas velosipēds. Kādi ir vieglākie veidi, kā uzsākt savu riteņbraukšanas dzīvesveidu?

Neatkarīgi no tā, vai vienmēr esi bijis nopietns velosipēdu izmantotājs, vai tikai tā ir maza aizraušanās, lai ik pa laikam palīdzētu sev palikt formā – tu vari riteņbraukšanu izmantot izdevīgā veidā. Nav svarīgi, cik tālu tu nobrauc, cik kalorijas sadedzini un cik ilgi pavadi uz velosipēda – sāc to pārvērst par dzīvesstilu. Tu vari pavadīt brīvdienas, lai apbrauktu apkārt pa savu tuvāko kvartālu, aizbrauktu līdz lielveikalam, aizbrauktu ciemos pie draugiem. Lai braukšanu padarītu interesantāku, ik pa laikam var nomainīt savus braukšanas maršrutus, pievienot kādu papildus līkumu un pagriezienu, lai redzētu daudz vairāk no apkārtnes.

Ja tu mēdz pavadīt savas nedēļas nogales un vakarus iekštelpās, tad drīz vien var izjust nomāktību, vientulību un diskomfortu pašam ar sevi, jo ilgstošs saules gaismas trūkums var ietekmēt D vitamīna līmeni organismā, kas nomāc tavu labsajūtu. Protams, šādas izjūtas visbiežāk ir ziemas periodā, kad ātri vien paliek tumšs, un faktiski nav iespējams iegūt dienas gaismu, jo gaišo laiku pavadi darbā. Taču tev jāapzinās, ka D vitamīna trūkums ne vien izraisa slikta garastāvokļa veidošanos, bet arī saistīts ar sirds slimību veidošanos, vēža un ģenētisko slimību, piemēram, smålån veicināšanu. Vasarā, un laikā, kad vien ir brīvs – dodies ārā un nodarbojies ar fiziskām aktivitātēm.

Pastāv arī dažādas disciplīnas, kurās varētu iesaistīties:

  • kalnu riteņbraukšana
  • velokross
  • grants braukšana
  • mežu taku ceļi un daudz citas virsmas

Riteņbraukšana sniedz cilvēkam brīvības sajūtu. Tu vari doties kur un kad to vēlies, jo velosipēdam ir laba īpašība – ar to var pārvietoties praktiski jebkur. Tad, kad ir grūti mīties, var nokāpt nost un nedaudz izstaigājoties stumt pie rokas. Tāpat var pārvarēt arī grāvjus, paceļoti savu riteni uz rokas. Piekritīsiet, ka tas viss nebūtu iespējams, ja brauktu ar automašīnu. Tāpēc uzskatu, ka ikvienam vajadzētu iemācīties braukt ar velosipēdu. Tā ir lieta, kuru iemācoties, iemaņas nekad nepazudīs.

Gandrīz visi no mums ir iemācījušies braukt ar velosipēdu jau bērnībā. Lielākā daļa pat ļoti labi atceras savu pirmo reizi uz velosipēda sēdekļa. Sākot no bērnu kājas, cilvēki nepārstāj lietot šo pārvietošanās līdzekli pat līdz saviem 80, 90 gadiem. Jautāsiet, kā tādā vecumā var nodarboties ar tik aktīvu sporta veidu kā riteņbraukšana? Ja cilvēks katru dienu regulāri nodarbojas ar riteņbraukšanu, un nomin apmēram 15 kilometrus, viņš var samazināt risku saslimt ar sirds slimībām, pat līdz 50%. Braucot ar velosipēdu, cilvēks uzlabo savu imūnsistēmu un lån utan uc, tāpēc arvien mazāk saslimst ar saaukstēšanos un infekcijas slimībām. Jau evolucionāri mēs esam fiziski aktīvas būtnes, tāpēc mūsu bioloģija strādā daudz efektīvāk kā mēs paši.

Turklāt, riteņbraukšana ir lielisks veids kā ietaupīt naudu un atlikt lieliem finansiāliem mērķiem. Tu ietaupi naudu nepērkot autobusā biļetes, nemaksājot par degvielu, neieliksiet daudz līdzekļus remontos, nodokļos un daudz citās lietās. Protams, ik pa laikam arī velosipēdam nepieciešama tehniskā apskate, taču naudas ziņā tas šā vai tā būs daudz lētāk. Laikā, kad uz ielas valdīs sastrēgumi, ar velosipēdu tu daudz ātrāk tiksi uz konkrēto vietu. Taču jāatceras, ka daudzās valstīs ir aizliegts braukt pa gājējiem domātiem trotuāriem.