Ziemas aktivitātes visai ģimenei

“Mammu, ārā ir ļoti auksts – paliksim iekšā!” Neļauj, lai aukstais laiks attur tevi un tavu ģimeni no āra aktivitātēm credit online. Arī ziemas laikā var saglabāt savu fizisko formu un nodarboties ar dažādām aktivitātēm. Viss, kas ir nepieciešams – pienācīgi saģērbties. Jo kā saka: “Nav slikti laika apstākļi, ir tikai nepiemērots apģērbs.” Uzvelc galvā cepuri, apsien lielāku šalli un nodrošinies ar diviem cimdu pāriem. Galvenais ir izvēlēties sporta aktivitāti, kas sagādā prieku un jautrus brīžus visai ģimenei. Saglabāt sportiskās aktivitātes ziemas laikā liekas grūti, bet uz pavasari vienmēr jau vēlamies būt sportiski un izturīgi. Lai nodrošinātu sev un ģimenei izklaides un dedzinātu kalorijas, ieteikšu dažas aktivitātes, kuras ir piemērotas tieši ziemas apstākļiem.

Braukšana ar kamaniņām

Ja ārā ir bieza sniega kārta, dodies uz vietējo kalniņu un pavadi jautru dienu, braucot ar kamaniņām. Šāds sporta veids ir tikpat iespaidīgs kā viens aerobikas treniņš. Braukšana ar kamaniņām nodarbina vairākas muskuļu grupas, kuras nepieciešamas, lai vadītu. Kā arī piepūli rada došanās augšā uz kalnu, velkot aiz sevis ragavas. Patiesībā, dodoties augšā uz kalna sniedz vislielāko labumu ķermenim – kāpšana ir lielisks kāju muskuļu treniņš. Cik daudz kalorijas tu sadedzināsi šajā aktivitātē, tas ir atkarīgs cik braucienus veiksi. Ja kalns ir tik augsts, lai tikšana uz virsotni prasītu ap 30 minūtēm, tas nozīmē, ka viens šāds kāpiens var sadedzināt pat 240 kalorijas.

Distanču slēpošana

Distanču slēpošana ir viens no efektīvākajiem ziemas treniņiem, jo vienlaicīgi tiek nodarbināta augšējā un apakšējā ķermeņa daļa. Jebkurš slēpotājs apliecinās, ka tas ir grūts sporta veids, taču kalorijas tiek dedzinātas neprātīgā ātrumā. Aptuveni 30 minūšu slēpošana spēj sadedzināt 340 kalorijas. Kā vienu no priekšrocībām šai aktivitātei varētu piebilst, ka to var darīt pat tuvākajā piemājas parkā, turklāt bez maksas.

Kalnu slēpošana

Kaut arī pacēlāja biļetes un citi izdevumi padara kalnu slēpošanu par dārgu ziemas sporta aktivitāti, tas ir liels fitnesa treniņš un var nodrošināt jautrus piedzīvojumus visai ģimenei. Tas nav tik intensīvs kaloriju deglis kā distanču slēpošana, bet joprojām galu galā 30 minūtes slēpojot var sadedzināt vismaz 240 kalorijas. Lielākā daļa slēpošanas entuziasti ar šo sporta aktivitāti nodarbojas vairākas stundas no vietas, tāpēc kaloriju sadegšana var strauji palielināties.

Slidošana

Slidošana ir vēl viens ziemas sporta veids, kas ir lieliski pavadāms kopā ar ģimeni credit nevoi personale. Tāpat kā visiem sporta veidiem – cik ilgi tu ar to nodarbosies, tik liels būs gala kaloriju zudums. Slidošana, salīdzinājumā ar kalna slēpošanu ir lētāks sporta veids, turklāt, nav nepieciešams iegādāties slidu pāri, jo daudz halles piedāvā īrēt ekipējumu.

Hokejs

Varat savākties pāris draugi vai spēlēt komandu spēli pret kaimiņu ģimeni. Draudzīga konkurence var uzturēt slidošanu ilgāku un patīkamāku, un, jo ilgāk slido, jo, protams, vairāk kalorijas sadedzini. Taču, lai spēlētu hokeju, it īpaši bērniem, nepieciešams iegādāties speciāls aprīkojums. Ja ne ķiveres un ceļu sargi, tad vismaz koka nūjas ir nepieciešamas, elementārai hokeja spēlei.

Pikošanās

Laikā, kad sākušās ziemas brīvdienas, vecākiem un bērniem ir iespēja lieliski pavadīt laiku kopā. Ja ārā valda skaista balta ziema, tad spēles pa kupenām un pikojoties ir lieliska laika pavadīšana. Jūs varat pat sadedzināt no 200 līdz 400 kalorijām stundā. Sniega vīra celšana rada bērnos radošu domāšanu. Tāpat var lipināt kopā sniega cietoksni un spēlēt piku kariņus. Varat izveidot sniega eņģeļu koloniju visa pagalma garumā, noguļoties sniegā un ar rokām taisot spārnus.

Kā motivēt bērnus nodarboties ar sportu?

Šajā laikmetā, kur valda augstākās tehnoloģijas elektroniskās ierīces, ieskaitot video spēles, internets, televīzijas šovi, daudzi bērni ir kļuvuši neaktīvi un aizmirst par fizisko aktivitāšu noderīgumu. Tas ir ļoti liels izaicinājums vecākiem – motivēt savus bērnus aizgriezties no tehnoloģijām un pievērsties kam aktīvākam. Dažādi vingrinājumi sniedz ļoti daudz labumu, kas tālāk ietekmē visu dzīvi. Ar pacietību, neatlaidību un radošu pieeju var motivēt bērnus īstenot šādu dzīves pagriezienu uz labo pusi.

Vecākiem nepieciešams veidot sarunas ar bērniem, cik svarīgi ir uzlabot savu13 veselību ar aktivitātēm. Acīmredzamākās priekšrocības ir svara kontrole un labāks fiziskais izskats. Biežas aktivitātes izraisa paaugstinātu enerģijas plūsmu, kas noved pie labākas izturības dažādos sporta veidos, kā arī uzlabotas koncentrācijas spējas, kas nepieciešamas skolas solā. Svarīgi ir veselības ieguvumu, tāpēc jāizrunā organisma darbošanās princips. Paskaidro bērnam, ka sportošana nostiprina sirds darbību, padara veselākas plaušas, veido spēcīgus kaulus un muskuļus. Turklāt, runājot par kādām slimībām, sportošana palīdz izvairīties un novērš augstu asinsspiedienu un paaugstinātu holesterīna līmeni.

Vecāki ir labākais piemērs saviem bērniem. Parādi viņiem, ka esi sportisks – izpildi dažādus vingrinājumus, dodies uz sporta nodarbībām. Bērniem patīk atdarināt savus vecākus, tāpēc parādi to labāko iespēju līdzināties sev. Taču atceries, ka visiem treniņiem un nodarbībām vajag savu sākumu. Neliec uzreiz sporta pulciņā, ja bērns nav pat mājās nedaudz praktizējies. Varat katru dienu vismaz piecas minūtes izpildīt svarīgākos vingrinājumus. Turpini šādu rutīnu, ik pa nedēļai palielinot intensitāti un laiku par divām minūtēm. Tad, kad bērns aktīvi varēs nodarboties 15 minūtes, viņš būs gatavs spert nopietnāku spoli ceļā uz sporta aktivitātēm.

Centies izveidot sportošanas grafiku, iekļaujot dienas plānā šo 15 minūšu treniņu. Sākumā bērns varētu izrādīt pretestību, bet laika gaitā tas vienkārši kļūs par ikdienas rutīnu. Savā 15 minūšu treniņā maini uzdevumu vieglumu. Piemēram izveido vienu vingrinājumu apli, kas ilgst piecas minūtes un izpildiet to trīs reizes. Sāc ar pašu vieglāko vingrinājumu, pēc tam pārslēdzies uz enerģiskākām kustībām, bet beigas noslēdz atkal ar vieglākām darbībām.

Kā jau sākumā minēju – bērni ir vecāku ēnas. Tāpēc sportošanā piedalieties visa ģimene. Bērns atradīs motivāciju, ja visi kā viens dosities rīta skrējienā vai pastaigā. Viņš nejutīsies kā izredzētais, jo vienīgajam jādodas nodarboties ar sportu, kamēr citi var laiski sēdēt pie televīzijas šoviem. Tas ir daudz vieglāk likt bērnam piekrist ar kaut ko nodarboties, jo faktiski viņam nav nekas labāks padomā, jo visa ģimene dodas iesaistīties kopīgā sportošanā.

Pārvērt šādas sporta aktivitātes par izaicinājumu. Bērni vienmēr vēlas izrādīt citiem savas spējas. Ar dažādām derībām un uzvaras balvām var ļoti viegli motivēt viņus pasportot. Tikai atceries, ka šai pieejai ir jābūt jautrai, joku veidā, pretējā gadījumā tā varētu izskatīties pēc izmantošanas. Izdomājiet lieliskas uzvaras balvas, bet neizmanto draudēšanas paņēmienus, kā, piemēram, ja neaizskriesi līdz stabam, nevarēs sēsties pie vakariņu galda. Šāda draudēšanas pieeja var palikt atmiņā ar rūgtu pieredzi un viņi bez nekāda prieka nodarbosies ar sporta aktivitātēm.

Bērniem patīk salīdzināt savus rezultātus, tāpēc izveido progresa diagrammu. Tajā var redzēt kādas rezultātu izmaiņas ir laika gaitā, uzsverot, cik daudz var panākt ar regulāriem treniņiem. Izveidojiet visas ģimenes progresa diagrammas, lai bērni varētu apskatīt arī citu ģimenes locekļu progresu un varētu konkurēt. Gala rezultātā viņi paši piespiedīs sev sasniegt labākus rezultātus.